شادیک

شادی کودکی

شادیک

شادی کودکی

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

درباره‌ی تأثیرات الگوریتم موش کور در صنعت سئو محلی نظریات دیگری نیز مطرح گردیده است. یکی از این نظریه‌ها شامل افزایش حساسیت نزدیکی جستجوگر (search proximity) می‌شود. نزدیکی جستجوگر به معنی فاصله‌ی موقعیت فیزیکی یک جستجوگر انسان با کسب و کاری است که در نتایج بسته‌ی محلی نشان داده می‌شود.

به علاوه، فرضیه‌هایی مبتنی بر عملکرد بهتر ومستقل فیلتر محلی گوگل در کسب و کارهایی که رتبه‌ی بالایی دارند نسبت به فیلتر ارگانیک موش کور حکایت دارد. در طی سالیان زیادی میزان هم پوشانی بسته‌ی گوگل محلی و نتایج الگوریتم ارگانیک موضوع مناظره‌های همیشگی بوده است. در حال حاضر اعتقاد بر این است که قدرت ارگانیک کسب و کار به شدت بر رتبه بندی بسته‌های محلی تأثیرگذار است.به همین جهت مشاهده‌ی برخی از کسب و کارهای خوب در بسته‌ی محلی علیرغم رتبه بندی پایین ارگانیک، نکته‌ی جالبی است، اما مجدداً موضوعی تلقی می‌شود که مربوط به الگوریتم موش کور است.

تحت تأثیر قرار گرفتن توسط الگوریتم موش کور

بررسی لیست “Google My Business” به شناخت آسیب احتمالی ناشی از الگوریتم موش کور کمک فراوانی خواهد کرد. بایستی به رتبه‌ی خود در لیست قبل از به بازار روانه شدن الگوریتم موش کور که یکم سپتامبر ۲۰۱۶ نگاهی بیندازید. اگر در آن تاریخ رتبه‌ی بالایی داشته اید ولی بعد از آن با نزول رتبه مواجه شده اید احتمالاً تحت تأثیر الگوریتم موش کور قرار گرفته اید.

اگر کسب و کارتان یک دسته را با یک کسب و کار دیگر در یک ساختمان به اشتراک بگذارد (حتی اگر شما یک شماره‌ی مجزا و یا یک عنصر دیگر را دارا باشید) برای کلمه‌ی کلیدی معمول خود جستجو کنید. سپس روی نقشه ای که در کنار جستجوگر محلی قرار دارد زوم کرده تا متوجه شوید که لیست شما مجدداً ظاهر می‌شود یا خیر. اگر پاسخ تمامی این موارد “بله” است، باید گفت احتمال تحت تأثیر الگوریتم موش کور قرار گرفتن بسیار زیاد است.

نحوه‌ی جبران خسارت الگوریتم موش کور

باید گفت متأسفانه چنانچه گوگل لیست شما را به دلیل وابستگی یا موقعیت مکانی فیلتر کند، هیچ راه حل آسانی برای بازیابی رؤیت پذیری قبلی‌تان وجود ندارد. به نظر نمی‌رسد اضافه کردن یک شماره‌ی واحد واقعی و یا غیر واقعی تأثیر خاصی در فیلتر داشته باشد، ولی بایستی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. یه یاد داشته باشید گوگل همواره مرتبط ترین نتایج را به کاربر نمایش می‌دهد.بهبود کلی سئو محلی (شامل اعتبار دامنه، لینک‌ها، محتوا و تعداد بازدیدهای طبیعی گوگل) به شما کمک می‌کند تا گوگل را “متقاعد کنید” که اگر قرار است یک کسب و کار در دسته‌ی شما نمایش داده شود آن باید کسب و کار شما باشد.
  2. به دلیل اینکه یکی از محرک‌های الگوریتم موش کور حضور کسب و کارهای چند منظوره در دسته بندی همسان و یا موقعیت مکانی یکسان است، ممکن است بخواهید تجربه ای از تغییر لیست Google My Business خود داشته باشید. به طور مثال چنانچه دسته بندی فعلی شما “وکلای حرفه ای عمومی” باشد و به دلیل حضور یک رقیب قوی‌تر در موقعیت جغرافیایی‌تان گوگل نام شما را فیلتر کند می‌توانید دسته بندی را به چیزی تغییر دهید که مطمئن باشید در موقعیت مکانی شما کسی از آن استفاده نمی‌کند، مثلاً وکالت قانونمند. توجه داشته باشید تغییر دسته بندی به خودی خود می‌تواند موجب نوسانات بسیار شدید در رتبه بندی و ترافیک وب‌سایت گردد و تنها می‌بایست با درک کاملی از تأثیرات منفی بالقوه‌ی آن انجام پذیرد. اگرچه اگر ترافیک شما قبل از آن به دلیل فیلترینگ به صفر رسیده باشد این آزمایش می‌تواند مفید عمل کند.
  3. به دلیل اینکه الگوریتم موش کور مرحله ای را برای فیلتر کردن لیست‌ها بر اساس وابستگی مشترک تعیین کرده است، این مسئله موجب ایجاد لیست‌هایی برای شیوه‌های پزشکی و قانونی، آژانس‌های املاک و مدل‌های تجاری مشابه می‌شود. اگر گوگل تنها یک لیست در موقعیت شما نمایش دهد و فهرست اصلی را به نفع فهرست یکی از شرکا در عمل شما فیلتر می‌کند، این موضوع می‌تواند یک سناریوی نابرابر در محل کار شما ایجاد و در نهایت منجر به گیجی مصرف کننده شود.

حقایقی دیگر در مورد الگوریتم موش کور

نام این الگوریتم از سناریویی که توسط “فیل رازوک” (Phil Rozvek) مطرح شد گرفته شده است: سناریویی بیان کننده‌ی این موضوع که لیست‌های کسب و کارهای محلی با اینکه واقعاً وجود دارند ولی غالباً نشان داده نمی‌شوند. در این مورد اصطلاح “play possum” به کار گرفته شد که در زبان فارسی به موقعیتی گفته می‌شود که فرد تظاهر به خواب یا بیهوشی کند.

مطالعات کمی در مورد تأثیرات الگوریتم موش کور بر نتایج جستجو انجام گرفته است و لازم است بررسی‌های بیشتری در این مورد صورت بگیرد.

منبع مقاله

 

  • ۹۹/۰۱/۲۱
  • kishsara kishsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خريد بزرگ کننده آلت تناسلي