شادیک

شادی کودکی

شادیک

شادی کودکی

کلمات کلیدی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وقتی که من 18 ساله بودم، مادرم به من زل زد و داستان واقعی پدر پدر بیولوژیک من را به من گفت، این که آنها ازدواج نکرده بودند، باردار شدم، و تصمیم گرفت که من را بخواهد و اینکه او تنها مادر است. و او به پدر بیولوژیک من گفت: "اگر شما به طور کامل در زندگی خود نخواهید بود، پس شما از تصویر خارج می شوید." پس از آنکه من را دید، پدرش را ملاقات کرد، ازدواج کرد و او را پذیرفت من

من شوکه شدم نه این واقعیت که مادرم وقتی از من متنفر نبود ازدواج کرد اما با این واقعیت که او این همه سال را از من دور نگه داشت. من در واقع یک بحران هویت کوتاه داشتم چرا که داستان زندگی من این بود که پدر عزیزم، پدرم دوست داشت در تصادف ماشین فوت کرد، در حالی که مادر من با من باردار بود. بنابراین می توانم از تجربه شخصی شما بگویم که شناسایی داستان واقعی شما زمانی که شما 18 یا 20 ساله هستید، ایده آل نیست. من می دانم که مادر من فکر می کرد که او از داستان من محافظت می کند که فکر می کنم برای پذیرش یا درک آن دشوار است، اما حقیقت همیشه بهترین راه برای رفتن است.

بنابراین، هر آنچه که شما را به عنوان یک پدر و مادر انجام می دهید، به فرزند خود در مورد ریشه های خود دروغ نگویید. لطفا، فقط آن را انجام ندهید گاهی اوقات پدر و مادرم به من می گویند: "من می خواهم به بچه هایم حقیقت را بگویم، اما وقتی 10 ساله می گویم آنها را بگویم." نه! قبل از اینکه آنها هرگز چیز دیگری را بدانند، به آنها بگویید که این بخشی از ساختار آنهاست و آنها هرگز نباید این را داشته باشند "واقعا؟ جدی؟ "لحظه ای بعد. هیچ کس نمی خواهد دروغ بگوید یا اسرار را از آنها نگه دارد. به علاوه، دروغ و اسرار تقریبا همیشه به بیرون در می آیند، پس چرا باید درست نباشید؟

پدرم هرگز فراموش نخواهد کرد که دخترش 7 سالگی را به منزلش برساند زیرا او احساس می کرد زمان مناسب برای گفتن داستان مفهومش است. من از او پرسیدم که او چه زمانی به او گفته بود، و او گفت او به او گفته است که مادرش در آمریکا زندگی می کند (آنها در اروپا زندگی می کردند) و پس از تولدش در ایالات متحده ماندند. اوه این یک سخت برای خنثی کردن بود. من درک کردم که از کجا آمده است که به او گفته است؛ او فکر کرد که از حقیقت آسان تر است تا او را درک کند: این که او هیچ مادری نداشته و از طریق کمک دهنده ی تخم مرغ و جایگزین درک شده است. او فکر کرد که او را دوست داشتنی ترین و محافظ چیزی است.


اگر نگران نباشید که فرزندتان، شریک زندگی شما یا جهان ممکن است شما را به عنوان یک والد مشروع در نظر نگرفته باشد، اگر شما از نظر زیستشناختی با فرزندتان نباشید، نباید باشد. عشق چیزی است که خانواده، نه ژنتیک را متصل می کند. صرف نظر از مواد ژنتیکی که شما استفاده می کنید، شما و شریک زندگی خود را به عنوان والدین کامل و برابر خواهید بود. به عنوان مثال، من دو دختر شگفت انگیز دارم. من به لحاظ زیست شناختی به یک، اما نه با دیگران مرتبط هستم. با این حال، هرگز وضعیت من با والدین هرگز مورد سوال قرار نگرفت. من تا حالا نیتی ندیدم. آنها فقط بچه های ما هستند. و همین طور با والدین من درست بود. من به لحاظ بیولوژیکی به مادرم وابسته هستم اما نه پدرم. اما این برای من مهم نبود. مهم بود که آنها هر دو من را دوست داشتند. این نیز در خانواده شما صادق است. جنبه های ژنتیکی، اما آنها خانواده نیستند. عشق یک خانواده را می سازد

  • kishsara kishsara
  • ۰
  • ۰

چه چیزی باعث خوشحالی کودک می شود؟

همه ما همین چیزها را برای بچه هایمان می خواهیم. ما می خواهیم آنها رشد کنند تا عشق ورزیدن و دوست داشتن، پیروی از رویاهای خود، پیدا کردن موفقیت ها. با این حال، به طور عمده، ما می خواهیم آنها خوشحال شوند. اما چقدر کنترل ما بر روی خوشبختی فرزندانمان چقدر است؟

پسر من، جیک، در حال حاضر 7 ساله بوده است، از زمان تولد کودک کم و بیش است، در حالی که 5 ساله من، سوفی، سالم آفتابی است. جیک بیدار می شود همیشه دارد
  • kishsara kishsara
  • ۰
  • ۰

یکی از بهترین هدایایی که پدر و مادر می توانند به فرزندانشان بدهند، امکان شاد زیستن و شاد بودن آن هاست. برای شاد بودن، به ثروت و دارایی فراوان نیازی نیست، بلکه می توان با ساده ترین و پیش پا افتاده ترین وسایل و امکانات نیز کودکان را شاد کرد.

با کودکان خود بازی های کودکانه کنید. زمستان ها با برف، آدم برفی بسازید و از برف بازی لذت ببرید. شاید نتوانید هم پای کودک خود بدوید و تحرک داشته باشید ولی حضور شما، نیروی پایداری را در کودکتان افزایش می دهد و دلیلی برای خنده و شادی هردوی شما خواهد شد. بچه ها از این که می توانند بیشتر بپرند و سریع تر بدوند، احساس غرور می کنند و با آزاد کردن انرژی درونشان، احساس شادی و نشاط می کنند.

شادی را می توان به راحتی ناراحتی آموزش داد ، کارهای شما مانند یک درس برای فرزندانتان است. به فرزندتان کمک کنید تا آنچه که برای رسیدن به شادی لازم است یاد بگیرد، زیرا مانند یک هدیه از والدین است که باید آن را نگه داشت پس این مسئله مهم است بنابراین با راه کارهایی که در ادامه این بخش از تربیت کودک در نمناک خواهیم گفت شما هم به راحتی فرزند شاد تربیت کنید.

 به کودکتان عشق بورزید :

اولین راز پرورش کودکی شاد تمجید از اوست . عشق مطلق والدین مهمترین عامل در شادی کودکان است. وقتی کودکان بزرگ می شوند دانستن اینکه علایق ، عقاید ، خصوصیات و استعداد هایشان با ارزش تلقی می شود پایه گذار شادی سالهای بعدی زندگی شان خواهد بود . البته پذیرش کودک به معنای چشم پوشی همیشگی از خطاهایش نیست . یاد بگیرد که عملکرد کودک را نقد کنید نه شخصیت اورا . همچنین آنچه را که از کودک می خواهید به او بگویید نه آنچه را که نمی خواهید.

اطمینان حاصل کنید که پیام خوشحالی شما منتقل شده است:

به فرزندتان گوش کنید و به زبان او عادت کنید اگر فرزند شما نمی تواند شما را درک کند، نمی تواند از شما چیزی یاد بگیرد ، بر روی پیامی که می خواهید به فرزندتان انتقال دهید تمرکز کنید، و سپس بهترین راهش را انتخاب کنید - نه پیچیده ترین راه و یا روش های فنی - برای انتقال این پیام.
کوچکترین فرزندتان هم می تواند شادی را یاد بگیرد. در تعطیلات، هنگامی که مردم را می بینید که زنگ ها را می زنند برای ارتش نجات، کمی به کودکتان پول دهید تا در کتری بگذارد، و اجازه دهید آن را بیندازد. (با کمی پول نیز خودتان اینکار را انجام بدهید، تا او ببیند که سخاوت چیز ارزشمندی است.) فعالیت های سخاوتمندانه ای را در خانواده انجام دهید و هنگامی که فرزند شما کار خوبی انجام دهد، حتما کاری کنید که او این را بداند که چقدر به او افتخار می کنید.
کوچکترین فرزندتان هم می تواند شادی را یاد بگیرد. در تعطیلات، هنگامی که مردم را می بینید که زنگ ها را می زنند برای ارتش نجات، کمی ب کمک کردن و حمایت کردن را به کودک بیاموزید کودکتان پول دهید تا در کتری بگذارد، و اجازه دهید آن را بیندازد. (با کمی پول نیز خودتان اینکار را انجام بدهید، تا او ببیند که سخاوت چیز ارزشمندی است.) فعالیت های سخاوتمندانه ای را در خانواده انجام دهید و هنگامی که فرزند شما کار خوبی انجام دهد، حتما کاری کنید که او این را بداند که چقدر به او افتخار می کنید.


 کمک کردن و حمایت کردن را به کودک بیاموزید

از فرزندتان بخواهید اسباب بازی های قدیمی و وسایلی را که مدت هاست به سراغشان نرفته است، به بچه های مستمندی که می شناسد، اهدا کند. کودک در این حال به آرامش روحی و روانی دست می یابد و از صمیم قلب احساس راحتی و شادابی می کند.

 در تشویق فرزندتان خلاق باشید

وقتی فرزندتان در انجام کاری موفق شده و توانسته است به هدفش برسد، با گفتن جمله هایی که شادی شما را از این پیروزی نشان دهد، او را تشویق کنید. البته مراقب باشید که تشویق هایتان اغراق آمیز و بیش از حد لازم نباشد.

 

به فرزندتان کمک کنید تا یک بازنده خوشحال باشد:

اجازه ندهید فرزند شما در حالی رشد کند و فکر کند که خوشبختی به پیروزی وابسته است ، اگر فرزند شما اینگونه فکر کند، از خود متنفر خواهد شد و در زمان شکست ناراحت خواهد بود. پس چگونه بسیاری از بچه ها این ایده را دارند که برنده شدن همه چیز است؟قطعا از طرف پدر و مادرشان. اگر شما در هنگام بازی ،توپتان را از دست دهید، زمانی که شکست می خورید سر کودکتان فریاد می زنید، در این صورت به او یاد می دهید که برنده شدن از همه چیز مهم تر است. بعضی از والدین معتقدند که این اشتباه است - در حقیقت، ضربه ای به لحاظ روانشناختی است - برای زدن بچه ها در یک بازی، مهم است که به او نشان دهید که شکست پایان دنیا نیست.

حلقة شادی کودکتان را کامل کنید

والدین در پی معلمان و مربیان ی هستند که بتوانند حلقه شادی کودکانشان را کامل کنند . به کودکتان کمک کنید ارتباطات دوستانه اش را حفظ کند و گسترش دهد . داشتن ارتباطات قوی و مهارت برقراری آن از شروط اصلی شاد زیستن در آینده است .

 امکان نوآوری را به کودک بدهید

هر کودکی توانایی و استعداد خاصی دارد. چرا نباید این امکان را به او داد که خودی نشان دهد؟ آیا او کتاب خواندن را دوست دارد؟ در این صورت، زمانی که شما آشپزی می کنید یا به باغچه آب می دهید، می توانید به او اجازه دهید برایتان کتاب بخواند. وقتی شور و شوق و اشتیاق فرزندتان را برای کمک و همکاری بپذیرید و نشان دهید که تحت تأثیر محبت های او قرار گرفته اید، موجب شادی و افزایش اعتماد به نفس او خواهید شد.

به عیب ها و نقص ها اجازه دهید تا عامل خوشحالی باشند:

اگر شما برای داشتن یک فرزند کامل و بی عیب اصرار دارید، فقط می توانید ناامید و ناراحت شوید - و فرزند شما این ناامیدی را در چشمتان می بیند. همه انسان ها دارای معایب، کاستی ها، ضعف ها و نواقصی هستند که همراه با استعدادهای خاصی، شخصیت هایشان را تعریف می کند. بچه ها باید بدانند که چنین چیز کمالی وجود ندارد. فرزند شما نیاز به استراحت دارد تا او را به حال خود بگذارید ، او نیاز به شنیدن صدای شما دارد که می گوید، "دوستت دارم. هیچ کس کامل نیست."

لحظات جادویی ارتباط را بیابید

اخیراً مطالعه ای بر روی 2000 کودک 5 تا 17 ساله انجام شده است . از آنان پرسیده شد که خواهان چه چیزی هستند که با پول نمی شود خرید . همة آنها در پاسخ گفته بودند که والدین و توجه آ نها هستند . کودکان ما می خواهند که به آنها فکر کنیم ، برنامه هایی ترتیب دهید که همة اعضای خانواده بتوانند در آن شرکت کنند و لذت ببرند. کوهنوردی،‌ پیاده روی...)‌ کودکان را در فعالیت های روزمره تان مانند انجام دادن کارهای خانه ، خرید و آبیاری باغچه شریک کنید

 پیام عشق برای کودکان

  1. بگویید که دوستش دارید
  2. در آغوشش بگیرید.
  3. لمسش کنید:
  4. در بازی اش شریک شوید :
  5. گوش دهید ،‌واقعاً گوش دهید :
  6. بدون به زبان آوردن کلمه ای با او حرف بزنید :

اجازه دهید فرزندتان شما را خوشحال ببیند

احساسات مسری هستند اگر کودکتان شما را همیشه غمگین و ناراحت ببیند، احتمالا همان حس و حال را از شما می گیرد. خبر خوب این است که برای شاد بودن نیز همین روش کار می کند:اگر کودک شما می بیند که شما خوشحال هستید، احتمالا شادتر خواهد بود. کودکان باید لبخند شما را ببینند و باید صدای خنده شما را بشنوند. بچه ها مانند اسفنج هستند:آنها همه چیز اطرافشان را جذب می کنند.

برای تربیت فرزند شاد، مربی خوشبختی فرزندتان باشید:

به عنوان اولین فرد با نفوذ در زندگی فرزندتان، شما یک فرصت منحصر به فرد برای مربی احساسی او دارید ؛ در اینجا چند نکته را در ذهن داشته باشید:

پرورش فرزند خردسالتان هدف اصلی شماست.

شاد بودن را پیش از اهداف مهم دیگر خود قرار دهید.

وقتی با فرزندتان در ارتباط باشید درباره موقعیت های خود به کودکتان توضیح دهید، اگر در موقعیتی خوشحال هستید، به او بگویید که در مورد این موقعیت خوشحال هستید.

فعال باشید و منتظر نمانید تا ببینید که فرزندتان ناراحت است تا به او چیزی بگویید.
منابع
بیتوته و نمناک

  • kishsara kishsara
خريد بزرگ کننده آلت تناسلي