شادیک

شادی کودکی

شادیک

شادی کودکی

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

چه چیزی باعث خوشحالی کودک می شود؟

همه ما همین چیزها را برای بچه هایمان می خواهیم. ما می خواهیم آنها رشد کنند تا عشق ورزیدن و دوست داشتن، پیروی از رویاهای خود، پیدا کردن موفقیت ها. با این حال، به طور عمده، ما می خواهیم آنها خوشحال شوند. اما چقدر کنترل ما بر روی خوشبختی فرزندانمان چقدر است؟

پسر من، جیک، در حال حاضر 7 ساله بوده است، از زمان تولد کودک کم و بیش است، در حالی که 5 ساله من، سوفی، سالم آفتابی است. جیک بیدار می شود همیشه دارد سوفی، از سوی دیگر، هر روز لبخند می زند. ظاهرا از دوران کودکی، خلق و خوی آنها، حداقل به طور جزئی، از ژن هایشان می آیند. اما این بدان معنا نیست که شادی نهایی آنها از پیش تعیین شده است، باب Murray، Ph.D.، نویسنده رشد کودک خوش بینانه: یک برنامه اثبات شده برای اثبات افسردگی کودکان جوان برای زندگی (McGraw-Hill). او می گوید: "ممکن است ژنتیکی برای افسردگی وجود داشته باشد، اما ژن های ما قابل انعطاف هستند و می توانند بسته به محیط زیست روشن یا خاموش شوند." "تحقیقات به وضوح نشان می دهد که کودکان شاد و خوش بینانه محصول خانه های شاد و خوش بین هستند، صرف نظر از آرایش ژنتیکی."

برای ایجاد یک خانه که شادکامی فرزند شما چطور می تواند انجام دهد، چه کاری می توانید انجام دهید؟ برای هفت استراتژی که ظرفیت فرزندتان را برای تجربه شادی تقویت می کند، بخوانید.

اتصالات فاستر

مطمئن ترین راه برای ترویج رفاه عاطفی مادام العمر کودک شما این است که به شما کمک کند احساس وابستگی به شما، دیگر اعضای خانواده، دوستان، همسایگان، ارائه دهندگان خدمات روزانه، حتی حیوانات خانگی را نیز داشته باشید. ادوارد هالوول، MD، روانپزشک کودک و نویسنده ریشه های کودکی شاد بزرگسالان می گوید: "دوران کودکی متصل به کلید خوشبختی است." دکتر هالوول به عنوان مدرک ملی مطالعه طولی سلامت نوجوانان، شامل حدود 90،000 نوجوان، که در آن "ارتباط" - احساس دوست داشتن، درک، خواسته، اذعان شده، به عنوان بزرگترین محافظ در برابر پریشانی های احساسی، خودکشی افکار و رفتارهای پرخاشگر شامل سیگار کشیدن، نوشیدن و مصرف مواد مخدر.

خوشبختانه می توانیم ارتباط اصلی و حیاتی فرزندمان را به ما بسپاریم - به سادگی با ارائه آنچه دکتر هالوول عاشق دیوانه ای است که هرگز ترک نمی کند. او می گوید: "این به نظر می رسد شوخ طبعی است و اغلب به عنوان یک داده شده رد می شود، اما اگر یک کودک تنها یک نفر را داشته باشد که به طور بدون قید و شرط او را دوست دارد، این نزدیک ترین چیزی است که او همیشه در برابر بدبختی قرار می گیرد." با این حال، کافی نیست که این عشق عمیق را داشته باشید؛ دکتر هالوول می گوید کودک شما نیز باید آن را احساس کند. نگه داشتن کودک خود را تا آنجا که ممکن است؛ با همدردی به گریه های او پاسخ دهید؛ خواندن با صدای بلند به او؛ خوردن، خوردن، و خندیدن با هم.

در عین حال، شانس او ​​را برای ایجاد ارتباط دوستانه با دیگران فراهم می کند، به گزارش کریستین کارتر، متخصص جامعه شناسی، مدیر اجرایی دانشگاه کالیفرنیا در مرکز علوم خیرخواه برکلی، سازمان متعهد به درک علمی شادی است. کارتر می گوید: "ما از 50 سال تحقیق می دانیم که ارتباطات اجتماعی بسیار مهم است، اگر نه، مهم ترین کمک کننده به شادی. "و این فقط کیفیت نیست بلکه میزان اوراق قرضه است: ارتباطات بیشتری که فرزند شما ایجاد می کند، بهتر است."

سعی نکنید فرزندتان را خوشحال کنید

به نظر میرسد غیرقابل توجیه است، اما بهترین کاری که میتوانید برای خوشبختی طولانی مدت فرزندتان انجام دهید ممکن است سعی کنید او را در کوتاه مدت خوشحال کنید. بنی هریس، بنیانگذار Core Parenting، در پیتربورو می گوید: "اگر بچه ها را در یک حباب قرار داده و هر آرزوی و آرزویش را به آنها بدهیم، این همان چیزی است که آنها انتظار دارند، اما دنیای واقعی به این شکل کار نمی کند." نیوهمپشایر و نویسنده زمانی که بچه های شما دکمه های شما را فشار می دهند: و آنچه می توانید در مورد آن انجام دهید.

هریس از اصرار می کند که برای جلوگیری از سوء استفاده بیش از حد، متوجه شوید که شما مسئولیت شادی فرزندتان را ندارید. پدر و مادرانی که احساس عواطف فرزندانشان را احساس می کنند، دشواری بزرگی به شما می دهند تا احساس خشم، غم و ناراحتی کنند. ما بلافاصله به آنها می گوییم که به هر چه که فکر می کنیم لبخند می زنیم یا به آنچه که باعث ناراحتی آنها می شود، به ما می دهد. متاسفانه، هریس هشدار می دهد که کودکان که هرگز یاد نمی گیرند با احساسات منفی مقابله کنند، در معرض آسیب قرار گرفتن آنها به عنوان نوجوانان و بزرگسالان قرار دارند.

هنگامی که شما قبول میکنید که شما نمیتوانید فرزندتان را خوشحال کنید (یا احساسات دیگری برای آن موضوع)، شما کمتر تمایل به تلاش برای «اصلاح» احساسات خود را دارید و بیشتر به عقب برگردید و اجازه دهید او را توسعه دهید مهارت های مقابله ای و انعطاف پذیری او نیاز به بازپس گیری از شکست های اجتناب ناپذیر زندگی است.

پرورش شادی شما

در حالی که ما نمی توانیم شادی فرزندانمان را کنترل کنیم، ما مسئول خودمان هستیم. و از آنجا که کودکان همه چیز را از ما جذب می کنند، حالات ما اهمیت دارد. مری می گوید پدر و مادر مبارک به احتمال زیاد بچه های خوشحال هستند، در حالی که کودکان از والدین افسرده دچار دو برابر میزان متوسط ​​افسردگی می شوند. در نتیجه، یکی از بهترین چیزهایی که می توانید برای رفاه عاطفی فرزندتان انجام دهید این است که به خودتان توجه داشته باشید: وقت صرف استراحت، آرامش و، شاید مهمتر، عاشقانه بگیرید. رابطه خود را با همسر خود پرورش دهید. ماری می گوید: "اگر والدین یک رابطه واقعا خوب و متعهد داشته باشند،" خوشبختی کودک اغلب طبیعی است ".

ستایش مطالب صحیح

جای تعجب نیست، مطالعات همواره اعتماد به نفس و شادی را پیوند می دهند. فرزندان ما نمی توانند بدون یک دیگر داشته باشند. این چیزی است که ما به طور مستقیم می دانیم، و بسیاری از ما را تبدیل به cheerleaders بیش از حد. ما فرزند ماست و ما او را پیکاسو اعلام می کنیم، گلزنی می کند و او بکهام بعدی است، 1 و 2 اضافه می کند و او آماده مسانا است. اما این نوع "تحسین موفقیت" می تواند به عقب بازگردد.
مری توضیح می دهد: "خطر، اگر این تنها نوع ستایش کودک باشد، این است که او فکر می کند که او نیاز دارد تا پیروزی خود را به دست آورد." "او می ترسد که اگر او موفق نمی شود، او از پایه سقوط خواهد کرد و پدر و مادر او دیگر او را دوست ندارد." ستایش ویژگی های خاص - هوش، زیبایی، ورزشی - همچنین می تواند اعتماد به نفس کودکان را تضعیف کند؛ اگر آنها رشد می کنند، اعتقاد دارند که برای چیزی که از کنترل آنها و به طور بالقوه ناگهانی است ارزش دارد.

مثلا اگر فرزندتان را در درجه اول برای زیبا بودن ستایش کنید، چه اتفاقی می افتد وقتی که او رشد می کند و این زیبایی را از دست می دهد؟ موری می پرسد "چقدر فیشال آن را برای او احساس می کنید ارزشمند است؟" جالب اینجاست که موری اضافه می کند، تحقیقات نشان می دهد که بچه هایی که به طور عمده تحسین می شوند، برای روشن شدن، از لحاظ فکری دچار ترس و وحشت می شوند، از این جهت که آنها به عنوان کمتر شناخته شده و کمتر ارزشمند خواهند بود.

ماری می گوید: پادزهر، ستایش نیست بلکه به هدایت آن است. او توصیه می کند: "ستایش تلاش نه نتیجه." "ستایش خلاقیت، کار سخت، پایبندی، که به دستیابی به آن می انجامد، بیشتر از دستاورد خود است."

هدف، کارتر موافق است، این است که فرزند شما را "رشد ذهنیت رشد" یا اعتقاد به این که مردم از طریق کار سخت و تمرین، بیش از استعداد ذاتی به دست می آورند. کارتر می گوید: "بچه ها که به عنوان استعداد ذاتی شناخته شده اند احساس نیاز دارند که دوباره و دوباره خود را ثابت کنند". "در حالی که مطالعات نشان می دهد که بچه ها با رشد ذهنیت بهتر عمل می کنند و از فعالیت هایشان لذت بیشتری میبرند؛ زیرا آنها نگران نباشند که مردم در صورت شکست آنها چه فکر کنند." خوشبختانه، کارتر می گوید، تحقیقات نشان داده است که ممکن است یک رشد ذهنی در کودکان با یک خط ساده ستایش ایجاد شود: شما واقعا در X خوب عمل کردید؛ شما باید واقعا سخت کار کرده باشید. کارتر تأکید می کند "ما نمی گوییم ستایش نمی کنیم." "فقط در مورد کنترل فرزندتان تمرکز کنید."

اجازه موفقیت و شکست

البته، اگر واقعا میخواهید اعتماد به نفس فرزندتان را تقویت کنید، تمرکز کمتری بر کمال و فراهم آوردن امکانات بیشتر برای یادگیری مهارتهای جدید خواهید داشت. دکتر هالوول می گوید: تسلط، ستایش نیست، سازنده اعتماد به نفس واقعی است. خوشبختانه، وقتی که به جمعیت زیر 4 می آید، تقریبا همه چیز آنها شانس دستیابی به تسلط است؛ زیرا همه چیز برای آنها تازه است: یادگیری خزیدن، قدم زدن، تغذیه و لباس خود، استفاده از قورباغه و سوار شدن با سه چرخه. چالش ما این است که به عقب برگردیم و اجازه دهیم فرزندانمان خودشان را به آنچه می توانند انجام دهند. دکتر هالوول می گوید: "اشتباه بزرگ والدین خوب برای فرزندان خود بیش از حد انجام می شود."

در حالی که می تواند دشوار است تماشای مبارزات کودکان ما، آنها هیجان تسلط را هرگز نمی دانند، مگر اینکه ما به آنها اجازه می دهیم به خطر نابودی برسند. مهارت های کوچک در اولین تلاش بسیار کامل است. از طریق تمرین، کودکان به تسلط دست می یابند. و از طریق تجربیات مکرر تسلط، آنها نگرشی را که می توانند به چالش های آینده با خلوت و خوش بینی متمرکز شوند که برای زندگی شاد در نظر دارند، توسعه می دهد.

مسئولیت های واقعی

مری می گوید: "خوشبختی تا حد زیادی بستگی به احساس این است که ما چه کاری انجام می دهیم و ارزش دیگران را داریم." "بدون این احساس، ما می ترسیم که ممکن است از گروه جدا شود. تحقیقات نشان می دهد که آنچه انسان ها از همه چیز ترسانند، این استثنا است."

به عبارت دیگر، مردم نیاز به ذاتی دارند. بنابراین بیشتر شما می توانید به فرزند خود اطمینان حاصل کنید که او از سن خیلی زود خانواده ی منحصر به فرد را به خود اختصاص می دهد، بیشتر احساس خود ارزش و شادی نهایی خود را دارد. ماری می گوید بچه ها تا 3 سالگی می توانند نقش خانواده های معنی دار بازی کنند، این که آیا کاسه خشک مواد غذایی گربه را پر می کند یا خمیر دستمال را در هنگام شام می گذارند. در صورت امکان، نقش هایی را که به نقاط قوت فرزند شما نقش می بندند، اختصاص دهید. به عنوان مثال، اگر شخص کوچک خود را دوست دارد که چیزها را سازماندهی کند، به او شغل مرتب کردن چنگال و قاشق را بدهد. اگر او به خصوص پرورش می یابد، شاید نقش او می تواند خواهرش را سرگرم کند، در حالی که شام ​​را روی میز می گذارید. تا زمانی که تصدیق کنید که او به خانواده کمک می کند، حس اتصال و اعتماد فرزندتان را افزایش می دهد، دو مورد پیش نیاز برای شادی پایدار است.

تمرین قدردانی متواضع

در نهایت، مطالعات خوشبختی به طور پیوسته احساسات قدردانی را برای رفاه عاطفی پیوند می دهد. تحقیقات در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس و جاهای دیگر نشان داده است که افرادی که نشریات قدردانی روزانه یا هفتگی را دارند، احساس خوشحالی می کنند، پیشرفت بیشتری به سوی اهداف می رسانند و در کل زندگی خود را بهتر می کنند. برای یک کودک، نگه داشتن یک مجله ممکن است غیر واقعی باشد. اما یک راه برای تقویت قدردانی در کودکان این است که بپرسید هر فرد خانواده به طور مثال هر روز یا قبل از یک غذا زمان می گیرد، برای اینکه چیزی بگوید که او از آن سپاسگزاری کرده است، کارتر پیشنهاد می کند. مهم این است که آن را به یک مراسم منظم تبدیل کنید. او می گوید: "این یکی از عادت هایی است که موجب ایجاد احساسات مثبت می شود و این می تواند به شادی پایدار منجر شود."
  • ۹۸/۰۳/۱۵
  • kishsara kishsara

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خريد بزرگ کننده آلت تناسلي